13 Aralık 2019 Cuma

Hakkımda


Meryem SAKIZCI AVDAN
  
Eğitim bilgilerim: 

Lisans: Sakarya Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü 
Pedagojik Formasyon: Trakya Üniversitesi
Yazarlık Eğitimi: Yıldız Teknik Üniversitesi

Kitabım: Rüzgâr'ın Dünyası "Oyuncak Dükkânı" (Öykü)

Ben
Hayata gözlerimi memleketim olan Hatay Antakya'da açmışım. Kalabalık bir ailenin arasında kendime bir yer bulmuşum. 

Hayatımın her anına okumayı ve yazmayı dahil ettim. İlk gençlik yıllarım elimde kitap, kulağımda kulaklıkla geçti. Biraz daha büyüyünce içimden gelenleri yazıya dökme isteğim doğdu. Hatta aklıma düşeni yazmadan uyuyamadığım geceler oldu. Bir zaman sonra bunları sosyal mecralarda fotoğraflarımla birleştirerek paylaştım. Yakınlarım tarafından başarılı bulundukça da yazma hevesim dinç kaldı.

Ben teyze oldum, hala oldum, sonra da öğretmen oldum. 
Çocuklar hayatımda hep oldu. Onların gözlerindeki masumiyeti görmek bana hep enerji verdi. Hayata onların gözüyle bakabildiğim her an mutlu oldum. 

Öğretmenlik yaptığım dönemlerde ortaokula hatta liseye kadar gelmiş öğrencilerimin, okuma yazma bilmediğine şahit oldum. Bu öğrencilerim için gönüllü okuma yazma dersleri verdim. Okuyamadığı için dersteki etkinliklere katılamayan, özgüvenini yitirmiş öğrencilerimin hevesle derse katılmaya başladığına şahit oldum. Kimi zaman üzüldüm kimi zaman sevindim, onlarla birlikte biraz daha büyüdüm.

Kısa bir zaman önce evlendim. Eşimin desteğiyle 'yazma'ya daha dikkatle yöneldim. Bende yazma yeteneğinin var olduğuna inandığı için, sağ olsun, peşimi hiç bırakmadı. Yazmam gerektiğini her fırsatta yeniden hatırlattı, bana inandı.

Aylar önce bir fikirle yola çıktım, çocuklar için bir öykü yazmaya karar verdim. Bu öykünün resimlerini de ben çizecektim ve bittiğinde bir kitaba dönüşecekti. Bu fikrimi anlattığım kimi insan çok şaşırdı ve pek de ihtimal vermedi kimiyse çok iyi bir fikir olduğunu söyleyip beni daha da heveslendirdi. 

Öykümü, ilham bekleye bekleye uzun bir döneme yayarak yazmayı başardım, çizimler için boya kalemlerimi alıp işe koyuldum. Bilgisayar çizimi olmasın, daha basit tekniklerle el çizimi olsun istedim (teknik sebeplerden dolayı kapak çizimini tablet ile yapmam gerekti). Bunun için de uzun bir zamana ihtiyacım oldu. Nihayet çizimleri de bitirdiğimde bir kitap oluşturduğuma ikna oldum. Yazıyı defalarca gözden geçirerek kendi editörlük çalışmamı yaptım. Çizimleri yayınevine göndermek için kendi fotoğraf makinamla çekim yaptım. Artık basım için her şeyiyle hazırdı. Yayınıevi ile görüşerek birlikte işe koyulduk. Bazı şeyler yeniden gözden geçirilerek kitap baskıya girdi.

Şimdi kitabım elimde, mutluyum.. İnsan emeklerinin somutlaşarak yeniden karşısına çıkmasından büyük zevk alıyor.

Umarım bu kitap ile hayal ettiğimden de fazla çocuğa ve aileye ulaşırım. Umarım hayal etmenin güzelliğini, iyi aile olmayı, çocukla nitelikli zaman geçirmenin getirdiği güzellikleri, çocuk kalbinin masumiyetini ve daha birçok güzel niteliği ihtiyacı olan herkese anlatabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımda

Meryem SAKIZCI AVDAN     Eğitim bilgilerim:   Lisans : Sakarya Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü  Pedagojik Formasyo...